Cu toate că Iaşul este fruntaş pe Moldova la numărul de reclamaţii înregistrate la Protecţia Consumatorilor, Comisariatul Protecţiei Consumatorilor Iaşi se confruntă cu un deficit semnificativ de personal, fiind printre comisariatele cu cei mai puţin comisari din zona Nord-Est. Conducerea Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Regiunea Nord-Est susţine că Iaşul are nevoie de cel puţin încă trei comisari, pentru ca activitatea să se desfăşoare fără probleme.
Judeţe în care numărul de reclamaţii este mai mic cu 90%, activează cu acelaşi număr de comisari ai protecţiei consumatorului ca Iaşul, ceea ce duce la un volum exagerat de muncă pentru angajaţii instituţiei ieşene. „Potrivit situaţiei pe comisariate, din luna martie, ca număr de comisari, Iaşul se situează pe ultimele locuri, alături de Vaslui şi Botoşani, cu doar nouă comisari. Neamţul şi Suceava au câte 10 comisari, iar Bacăul are 11 comisari. Munca se desfăşoară foarte greu în condiţiile în care noi avem circa 300 de reclamaţii pe lună, iar alte judeţe, cu acelaşi număr de comisari, au doar 30 de reclamaţii la lună. Dacă era vorba doar de controale tematice, nu era o problemă, însă ca orice comisariat, trebuie să ne ocupăm şi de reclamaţii, iar acestea au un termen-limită de răspuns, presupun verificări la operatorul economic reclamat, întocmirea de acte şi aşa mai departe“, a declarat Marian Grigoraş, şeful CRPC Iaşi. Situaţia nu este roz nici la capitolul dotări auto, Comisariatul Protecţiei Consumatorului Iaşi dispunând de doar două maşini de serviciu cu care comisarii trebuie să se deplaseze în grupuri. „Ne descurcăm din ce în ce mai greu, însă aşteptăm să se clarifice cadrul legal privind deblocarea posturilor, deoarece sunt câteva posturi vacante pe comisariatul regional şi aş putea să le mut pe Iaşi“, a mai adăugat şeful CRPC al Regiunii de Nord-Est Iaşi.
Cu toate