- Social - nr. 65 / 3 Aprilie, 2013 Incadrata intre "drama”, "film romantic” si "de dragoste”, ecranizarea dupa romanul omonim al lui Radu Tudoran din 1988, pe muzica superba a lui Horia Moculescu – este o coloana sonora care insoteste filmul de la inceput pana la sfarsit (am vazut filmul de mai multe ori) – este un film care place foarte mult iubitorilor marii, valurilor ei, porturilor si vapoarelor. "Maia Morgenstern interpreteaza o Penelopa moderna, care isi imparte timpul intre pupitrul de telegrafista si amintirile din cea mai frumoasa vara a iubirii indepartate” (Cinemagia). "Un film interesant, o drama impresionanta, unde protagonista are o legatura cu marea pe care numai ea o intelege, aceasta devenind confidenta Mariei in acele vremuri de restriste”, "un film romanesc tipic, cu o actiune ce se desfasoara lent si intr-un cadru ambiant”, Mircea Anca interpretandu-l pe Alber, marinarul care iese in prima calatorie pe mare si nu se mai intoarce, motiv din care Maria se simte tradata, filmul terminandu-se cu asteptarea ei si speranta reintoarcerii, refuzul ei de a-l iubi pe Ion Jianu (Eusebiu Stefanescu) chiar daca ii este mai aproape. Filmul o avantajeaza foarte mult din punct de vedere fizic pe Maia Morgenstern...in costum de baie, fiind considerata pana in ziua de azi "un manechin veritabil”. Dar nu numai. Din punctul meu de vedere, este unul dintre cele mai bune roluri ale ei, dintr-un film din categoria celor mai frumoase filme romanesti, in genul "Declaratie de dragoste”, care de asemenea a castigat enorm prin coloana sonora a lui Florin Bogardo "Balada pescarusilor albastri”. As compara filmul si cu "Intalnirea” unde Ioana Pavelescu face un rol de neuitat, in regia regretatului Sergiu Nicolaescu, prin faptul ca toata actiunea se petrece, de asemenea, pe malul marii, pe bratul Sfantu-Gheorghe al Deltei Dunarii, dar este un film mult mai tragic, in care mor