În prezent, străzile Capitalei tind să fie sufocate, atât pe partea carosabilă, cât şi pe trotuare, de automobile. Prezenţa acestui mijloc de transport pe străzile Bucureştilor nu mai reprezintă de multă vreme o curiozitate, singurele manifestări de admiraţie putând fi, eventual, provocate de apariţia vreunui model ieşit din comun. Privind în urmă, la începutul secolului XX, putem lesne observa că automobilele constituiau o apariţie cât se poate de insolită pe străzile şi bulevardele Capitalei.
Primele automobile apărute în ţara noastră nu au onorat cu prezenţa lor, aşa cum s-ar putea crede, străzile Bucureştilor. Oricât ar fi de paradoxal şi de deranjant pentru mândria automobiliştilor bucureşteni, întâiul automobil adus în România a fost, potrivit spuselor lui Alexandru Lancuzov, „un Benz pe benzină, de 12 CP”, care fusese „importat de trei craioveni”. America, ţara tuturor posibilităţilor, şi-a trimis şi ea emisarul pe patru roţi în „persoana” unui Oldsmobile încă din 1898. Trecând cu bine pragul dintre secole (mulţi credeau că ultimul gong al anului 1899 va aduce cu sine Apocalipsa), bucureştenii au putut vedea pe străzi ciudata „trăsură fără cai” în 1900, când şi-a făcut apariţia un Penhard de 15 CP, care „fusese comandat în Belgia, la Liege, de Gh. Basil Assan, fiul primului proprietar de moară cu aburi din Bucureşti”.
Citeşte mai multe pe ringincentrulvechi.ro
În prezent, străzile Capitalei tind să fie sufocate, atât pe partea carosabilă, cât şi pe trotuare, de automobile. Prezenţa acestui mijloc de transport pe străzile Bucureştilor nu mai reprezintă de multă vreme o curiozitate, singurele manifestări de admiraţie putând fi, eventual, provocate de apariţia vreunui model ieşit din comun. Privind în urmă, la începutul secolului XX, putem lesne observa că automobilele constituiau o apariţie cât se poate de in