După ce Marius Pahomi, seful Conversion Marketing, a explicat pentru Business24 care este strategia de marketing afiliat a companiei eMAG, azi, concurentul direct, platforma 2Parale, raspunde prin vocea managerului Dorin Boerescu: „eMAG are un business online absolut remarcabil.(...) Acelaşi business cred însă că îl va încurca în construirea unei reţele”.
Piata de marketing afiliat din Romania va creste anul acesta cu aproximativ 70%, impinsa de catre cei doi mari jucatori din domeniu: eMAG si 2Parale.
eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, si 2Parale, platforma de marketing afiliat cu cele mai multe magazine inscrise in reteaua sa, isi disputa suprematia pe segmentul vanzarilor online generate prin intermediul afilierii.
Lupta dintre cele doua companii se da in contextul in care piata de publicitate online este estimata anul acesta la 40 de milioane de euro, din care eMAG.ro, cel mai mare retailer online din Romania, cu venituri in valoare de 180 de milioane de euro estimate pentru anul 2012, vrea o cota de cinci milioane de euro.
- Business24: Brandul eMAG este un brand puternic. Aveti vreo temere ca vor exista clienti 2Parale care vor intra in reteaua de marketing afiliat a eMAG?
- Dorin Boerescu (2Parale): Este evident posibil sa se intample acest lucru, insa avem suficienta experienta in piata cat sa fim increzatori in ceea ce oferim. Au fost in trecut parteneri care au plecat de la noi din retea pentru a-si face programe proprii de afiliere sau pentru a colabora cu alte retele. Fie s-au intors la noi dupa o perioada, fie nu au avut prea mult succes in afiliere.
Nu spun ca e imposibil, insa dincolo de eforturile echipei 2Parale si ceea ce am construit pana acum in 4 ani, pur si simplu nu cred ca piata din Romania poate suporta mai multe retele de dimensiuni importante - nu pentru urmatorii 2-3 ani.
Pe termen mai