Frontul de luptă deschis de Range Rover Evoque pe nişa melanjului de coupe şi SUV face ca duelul dintre Munchen şi Ingolstadt să se amâne doar până în 2014. Astfel, în vreme ce Audi pregăteşte ofensiva cu noile Q4,Q6 şi Q8, BMW va arunca în luptă la finele anului viitor modelul X4. La un an după lansarea celei de-a treia generaţii BMW X5, din 2015 va sosi şi a doua generaţie a SAV-ului (Sport Activity Vehicle) X6.
X4, fratele mai mic al lui X6, vrea să multiplice succesul neaşteptat al marelui coupe-SAV în segmentul superior, model lansat la dubutul crizei financiare, în 2008. Coincizând cu momentul falimentului băncii Lehmann Brothers, paradoxal, decizia de lansare a mastodontului X6 de către bavarezi, acum cinci ani, pe o piaţă aflată pe buza prăpastiei, s-a dovedit a fi o carte câştigătoare, demonstrând încă o dată că luxul şi tehnologia de vârf girată de calitatea ingineriei germane continuă să se vândă bine chiar şi pe secetă financiară. BMW X4 este o idee mai veche iar construcţia sa a fost decisă de conducerea concernului pentru 2014, după reţeta succesului înregistrat de X6. Baza de plecare a SUV-ului compact cu alură de coupe este actualul X3, la care se vor opera elongări la partea din spate. Lungimea BMW-ului X4 va fi de 4,66 metri, iar în comparaţie cu fratele X3 din care derivă, elementul distinctiv va fi dat de design, partea posterioară urmând a se încheia într-o formă mult mai înclinată.
În mod logic, BMW X4 va prelua gama de motorizări de la X3, model ce va rămâne în program până în 2017. Astfel, oferta diesel va porni de la versiunea 20d xDrive cu 184 CP şi 380 Nm, va continua cu şasele în linie 30d cu 258 CP, culminând apoi cu marele diesel twin-turbo de 313 CP. Intermediar, va coabita cu X4 o unitate diesel bi-turbo în patru cilindri care sub titulatura X4 25d va livra 218 CP. Tehnologia Twin Power Turbo transpusă la benzine se va concre