ESOP: În primul trimestru din acest an, cererea de spaţii pentru birouri din partea companiilor medii a crescut
Totuşi, majoritatea acestor companii a căutat să îşi optimizeze spaţiile: suprafaţă mai mare în acelaşi buget sau calitate, zonă şi facilităţi mai bune, tot în aceiaşi bani
Petrescu: Există în continuare o piaţă în care preţul este cel care dictează în mare măsură
În primele trei luni ale acestui an, cererea de spaţii pentru birouri din partea companiilor medii a crescut, însă aceste companii au căutat să îşi optimizeze spaţiile: suprafaţă mai mare în acelaşi buget sau calitate, zonă şi facilităţi mai bune, tot în aceiaşi bani.
Potrivit unui studiu realizat de ESOP, cererea de spaţii de birouri pentru companii medii a avansat cu 30% în primul trimestru din 2013.
"În primele trei luni din 2013 s-a reluat creşterea cererii de spaţii de birouri pentru companiile medii", spun reprezentanţii companiei de consultanţă. Astfel, ESOP Consulting a evaluat în T1 din 2013 o cerere care totalizează 168.667 mp, ceea ce reprezintă cu 30% mai mult decât în primul trimestru din 2012 şi 35% faţă de media trimestrelor din 2012.
Totuşi, reprezentanţii companiei au explicat pentru Curierul Naţional că aceste companii au căutat să îşi optimizeze spaţiile, majoritatea căutând condiţii mai bune în acelaşi buget. "Clienţii au căutat fie o suprafaţă mai mare în acelaşi buget, fie aceeaşi suprafaţă, dar de o calitate mai bună - ca zonă sau finisaje şi facilităţi, tot în acelaşi buget", ne-au explicat aceştia.
Au fost însă şi cazuri în care această optimizare a însemnat şi o reducere a spaţiului şi a bugetului, dar companiile care s-au mutat într-un spaţiu mai mic au fost mai puţine ca număr decât în anii trecuţi. De asemenea, au existat şi câteva tranzacţii în care firmele au căutat spaţii mai mari.
Domină bugetele sub 11