Capitalul de imagine a avut cel mai mult de suferit, deşi s-a dovedit că este vorba de un scandal ce a privit întreaga Europă
Sorin Minea (Romalimenta): Suntem insignifianţi pe piaţa cărnii de vită şi de cal europeană. Efectele sunt minime
România a fost menţinută în prim-plan în scandalul cărnii de cal etichetată ca fiind carne de vită de declaraţiile oficialilor din alte ţări europene, amplificat în ţară nejustificat şi care a creat panică.
Principalul efect resimţit de producătorii de carne de vită şi de cal din România a fost acela de creştere a nivelului de neîncredere. Potrivit companiei Doly-Com din Botoşani, cea mai mare unitate de abatorizare de bovine şi cabaline din România, anunţă că în timp ce s-a resimţit o scădere a cererii de carne de vită şi de cal, compania a prins şi alte contracte cu clienţi noi, chiar pe segmentul cărnii de cal. "În Europa scandalul cărnii de cal a condus la o presiune mai mare pe furnizorii din ţările UE. De asemenea a dus la creşterea reticenţei consumatorilor faţă de produse provenite din afara ţării. Franţa, de exemplu, a anunţat că se va reorienta spre producţia de carne de vită naţională. La fel se întâmplă şi cu Germania. Aceasta este o reacţie oarecum normală. În cazuri de acest gen, consumatorii devin mai naţionalişti şi preferă să consume produse autohtone", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul general şi fondatorul companiei, Iulian Căzăcuţ.
Acesta a precizat că în urma acestui scandal, volumele de export au scăzut cu aproximativ 20%, prin sistarea unor contracte sau printr-o cerere ceva mai redusă. Exporturile de carne de cal ale companiei au fost afectate cu aproximativ 5%, impactul mai mare fiind pe segmentul cărnii de vită, care se confruntă cu o lipsă de încredere din partea consumatorilor.
Sorin Minea, preşedintele Federaţiei Patronale din Industria Alimentară - R