Comisia Europeană a reunit iniţiativele sale privind educaţia şi formarea în Programul de învăţare pe tot parcursul vieţii care cuprinde patru subprograme – Comenius (învăţământ preuniversitar), Erasmus (învăţământ superior), Leonardo da Vinci (educaţie şi formare profesională) şi Grundtvig (educaţia adulţilor) – şi oferă persoanelor de orice vârstă şansa de a studia oriunde în Europa.
GRUNDTVIG îşi propune să ofere alternative educaţionale şi să îmbunătăţească accesul celor care, indiferent de vârstă, doresc să dobândească noi competenţe prin forme de educaţia adulţilor.Educaţia pe tot parcursul vieţii (lifelong learning) a devenit o prioritate a sistemelor de învăţământ la nivel global. Obiectivul principal al acţiunii “Formare Continuă” a personalului implicat în educaţia adulţilor este acela de a contribui la ameliorarea calităţii educaţiei pe tot parcursul vieţii, prin acordarea posibilităţii de a participa la sesiuni de formare.Unde s-a întâmplat?
S-a întâmplat în Florenţa, la EUROPASS Centro Studi Europeo, un centru de cultură şi limbă italiană pentru străini, specializat în planificarea şi oferirea de cursuri şi activităţi educaţionale în limbile engleză şi italiană.Cum s-a întâmplat?
Participarea mea la acest stagiu de formare a fost posibilă datorită faptului că am obţinut finanţare de la Comisia Europeană, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP), acţiunea „Mobilităţi individuale de formare continuă” din Programul de Învăţare pe tot Parcursul Vieţii.
Cursul intitulat „The creative classroom. Tools and tips for language teachers” a avut loc în perioada 4-15 martie 2013, iar ţările participante au fost România, Elveţia, Norvegia şi Germania. A fost creat pentru profesori care predau limba engleză, dar şi alte limbi străine şi care vor să înveţe mai mult despre metodel