Interviu cu Daniel Şanta, managing partner al Covasna Media Group
La cei 31 de ani ai săi, Daniel Șanta este cel mai tânăr managing partner al Observatorului de Covasna. S-a făcut remarcat cu ani în urmă, întâi la radio și apoi în presa scrisă, devenind rapid o voce sonoră a presei covăsnene. Tânăr și cu ambiții multe pentru un județ atât de mic, Daniel Șanta păstrează „Observatorul de Covasna” în suflet și nu renunță la acest proiect care, dincolo de orice supărări de moment, i-a adus și satisfacții pe măsură. Un proiect drag, cu atât mai mult cu cât implică oameni apropiați, momente de neînlocuit și un stil de viață diferit: căutări, izbânzi, nervi și mai ales emoții.
– Nu ești unul dintre membrii fondatori ai ziarului, dar ai fost foarte implicat în ultimii ani..
– Da, intrarea mea în acționariatul ziarului a fost mai mult de nevoie decât de voie. Practic implicarea mea s-a petrecut într-un moment în care ziarul avea nevoie de un aport de capital. Asta pentru că lumea trebuie să înțeleagă că presa, mai ales cea locală, nu e neapărat o afacere. Nu sunt puține momentele când acționarii intervin și fac infuzii de capital pentru a susține activitatea. Eu am fost implicat mai mult în partea cu radio-ul (Astra, apoi Mix Fm și apoi Loco) și la ziar am colaborat în vremurile lui de început doar ca redactor, apoi editorialist. Acționar am devenit doar în a doua jumătate de „viață” a ziarului.
– Regreți această decizie sau…
– Nu, nici vorbă. Chiar dacă e o responsabilitate în plus, chiar dacă e o bătaie de cap în plus. Chiar dacă, deși puțini înțeleg, nu e ușor să fii patron de presă în județul Covasna. Mai ales dacă vorbim de presă în limba română, mai ales când, mai de fiecare dată celelalte publicații românești de pe piață s-au întreținut prin practici neconcurențiale, prin politică de dumping, prin subvenționare etc. Noi am fost tot timpul