„În afară de ţigări, sucuri şi apă nu mai vindem nimic. De când s-a deschis magazinul Shop&Go aici şi Mega Image la piaţa Gemeni ne-au scăzut vânzările cu peste 60-70%. Chiar ne gândim să închidem.“
Afirmaţiile lui Mihai, 45 de ani, administratorul unei mici alimentare situate la parterul unei case din zona Pieţei Romane, sunt valabile şi în cazul altor afaceri mici de familie din comerţ care s-au trezit peste noapte cu un supermarket Mega Image, Shop&Go sau Profi în apropierea lor.
Parterul blocurilor şi străduţele înguste din centrul Capitalei, până nu demult un teritoriu dominat de chioşcuri şi alimentare, au devenit noua ţintă a multinaţionalelor din comerţ care vor o bucată cât mai mare din vânzările „de la colţul străzii“, o piaţă estimată de ZF la 7-8 mld. euro anual.
„Noi avem ghinion că avem un supermarket Shop&Go vizavi (...).Vin mulţi oameni pentru espresso-ul de la dozator“, spune Denisa Munteanu, vânzătoare într-un alt magazin din Capitală. În ultimii trei ani peste 45.000 de afaceri mici din comerţ au capitulat în faţa crizei, în timp ce reţelele din retailul modern au trecut de 1.000 de locaţii după investiţii de un miliard de euro.
„În afară de ţigări, sucuri şi apă nu mai vindem nimic. De când s-a deschis magazinul Shop&Go aici şi Mega Image la piaţa Gemeni ne-au scăzut vânzările cu peste 60-70%. Chiar ne gândim să închidem.“
Afirmaţiile lui Mihai, 45 de ani, administratorul unei mici alimentare situate la parterul unei case din zona Pieţei Romane, sunt valabile şi în cazul altor afaceri mici de familie din comerţ care s-au trezit peste noapte cu un supermarket Mega Image, Shop&Go sau Profi în apropierea lor.
Parterul blocurilor şi străduţele înguste din centrul Capitalei, până nu demult un teritoriu dominat de chioşcuri şi alimentare, au devenit noua ţintă a multinaţionalelor din comerţ care vor o buca