Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca au creat, pentru prima dată, o maşină de Formula 1 în laboratoarele instituţiei. Maşina ar putea fi utilizată de concernul german Volkswagen, care se pregăteşte să intre în Marele Circ.
Un grup de 6 studenţi şi cercetători de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) au realizat, în premieră, caroseria unei maşini de Formula 1. Monopostul, prototip, ar putea să intre în Marele Circ odată cu Volkswagen. Producătorul german a admis în mai 2012 că flirtează cu Formula 1, dar că nu are un producător de caroserie ori de motor, pentru un monopost din această competiţie. Volkswagen ar putea intra în Formula 1 din 2015.
"Specialistul nostru în materiale compozite pe bază de fibră de carbon a adus proiectul. Noutatea absolută în catedra TCM a UTCN e că nu numai s-au fabricat, dar s-a şi asamblat complet caroseria unei maşini de Formula 1. Maşina pleacă pe roţi din catedra TCM", a explicat, pentru ZIUA de CLUJ, Nicolae Bâlc, profesor de ingineria fabricaţiei şi tehnologii neconvenţionale de fabricaţie inovativă la UTCN.
Potrivit experţilor, la asamblarea maşinii s-a lucrat fără întrerupere în ultimele 6 luni. Monopostul este realizat din fibră de carbon, după cum explică şeful lucrărilor, Paul Bere. "Maşina de Formula 1 a fost construită din luna noiembrie. Partea din faţă, botul şi monocock-ul e din fibră de carbon; structura de sandwich în care înăuntru e înglobat un fagure de aluminiu", a explicat, aşezat confortabil pe cauciucurile Pirelli, Paul Bere, cercetător la UTCN şi omul care a pus pe roţi prototipul unei maşini de Formula 1, la Cluj-Napoca.
Conform surselor ZIUA de CLUJ, maşina din laboratoarele UTCN ar putea intra în padock-ul Volkswagen de pe Marele Circ. Concernul german se pregăteşte să intre în Formula 1 în 2015, după ce a optat pentru Le Mans în 1999. Marca germană Audi,