O mașină de Formula 1 a fost construită de inginerii de la Universitatea Tehnică, la Departamentul Ingineria Fabricației, alături de studenți.
”Această mașină de Formula 1 pleacă de la noi în Germania, i se pune motorul și va fi testată în tunele aerodinamice. Va avea teste pe pistă și în final se va alege un model din cele 4. Poate va fi cea fabricată de noi sau poate nu. Oricum este o performață pentru noi că a reușit să asamblăm corect o mașină de Formula 1, să fabricăm multe din piesele componente și să le asamblăm”, a explicat șeful departamentului TCM Ingineria Fabricației din Universitatea Tehnică Cluj, Nicolae Bâlc.
Patru centre universitare, patru bolizi
Firma germană care a comandat patru bolizi de Formula 1, în patru centre universitare diferite. Un astfel de monopost a fost construit la Cluj. ”Această mașină de Formula 1 nu are elemente metalice, nu are un șasiu metalic, nu are lonjeroane din oțel. Tot scheletul mașinii e pe stuctură de fibră de carbon. Doi bărbați pot ridica sus toată mașina. Roțile sunt cele mai grele”, a mai explicat Nicolae Bâlc.
Caroseria din fibră de carbon
Caroseria monopostului este realizată din fibră de carbon. ”Zona în care stă pilotul are o structură sandwich. În interior este un fagure de aluminiu acoperit de fibră de carbon, care asigură protecția pilotlui. Botul monopostului are o structură similară, fiind primul care absoarbe șocul în cazul unui impact”, a explicat și Paul Bere, cercetător laDepartamentul Ingineria Fabricaţiei.
Motorul monopostului va fi amplasat în Germania, urmând ca bolidul de Formula 1 să fie testat, putând chiar să ajungă să concureze în circuitele profesioniste.
(preluat din Stiri de Cluj)
O mașină de Formula 1 a fost construită de inginerii de la Universitatea Tehnică, la Departamentul Ingineria Fabricației, alături de studenți.
”Această mași