Deși investim sute de milioane de euro în săli polivalente, stadioane sau pârtii, rămânem specialiști în proiecte neterminate.
Arena Națională și Cluj Arena, ambele inaugurate în același an (2011), se află azi printre cele mai moderne stadioane din Europa. Noul teren al celor de la Petrolul Ploiești, cu o capacitate de peste 15.000 de locuri, este considerat, de asemenea, un exemplu pentru celelalte echipe din Liga 1. Cele trei obiective au costat împreună 300 de milioane de euro (mai mult de două treimi din sumă fiind înghițite de stadionul din Capitală) și rămân, deocamdată, excepțiile într-un peisaj în care regula o constituie stadioanele vechi și prost întreținute. Asta deși de mai bine de cinci-șase ani mai toate orașele cu tradiție în fotbalul românesc anunță investiții în arene moderne.
Unul din cele mai recente proiecte este cel lansat de curând de acționarul majoritar al lui Dinamo, Ionuț Negoiță. „Vrem un stadion nou în Ștefan cel Mare. Dinamo nu are nevoie de mai mult de 25.000 de locuri, iar investiția ar fi de circa 30 de milioane de euro“, a spus el într-o emisiune TV. O investiție ceva mai mare („peste 40 de milioane de euro“) a fost anunțată de primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, într-un nou stadion în Bănie, cu cel puțin 30.000 de locuri. „Demolarea stadionului va începe la sfârșitul lui 2013, iar constructia va dura doi ani. Va fi un stadion spectaculos“, a declarat recent edilul.
Trebuie spus că, și în cazul lui Dinamo, și în cel al Craiovei, ideea unui nou stadion a fost lansată periodic în ultimii ani. La fel se întâmplă și la Arad, unde edilii promit de mai multă vreme o arenă nouă (cu 12.500 de locuri, toate acoperite) pentru UTA. De această dată, se pare însă că lucrurile au avansat în orașul de pe Mureș: în august 2012 proiectul tehnic a fost finalizat și au demarat procedurile de licitație. Prețul maxim estimat es