La sfârşit de martie, cunoscuta librărie Ianos din Atena, a găzduit evenimentul lansării unui CD cu totul special, anume recitalul harpistei Maria Bâldea, muzician originar din România, stabilit de mai bine de două decenii în capitala Greciei. Succesul a fost enorm!
Cu Maria Bâldea acordurile harpei înfloresc la Atena
Personalităţi ale vieţii culturale, artistice elene, muzicieni, scriitori, producători de emisiuni radio şi t.v., au luat parte la acest eveniment, şi-au exprimat entuziasmul faţă de cântul Mariei, au aplaudat-o minute în şir. Căci seara la care mă refer a debutat cu un microrecital ce a cuprins momente semnificative din muzica inclusă în selecţia propriu-zisă a CD-ului lansat. Care au fost motivele acestui debordant entuziasm? Evident, în primul rând personalitatea artistei, un muzician al cărui profesionalism se ridică la cotele unei comunicări ferm structurate pe datele stilistice ale lucrării, comunicare susţinută de o sensibilitate ce serveşte adevărul muzicii.
Un florilegiu al muzicii instrumentale baroce
Actualul recital al Mariei Bâldea, imprimat în format CD, constituie o chintesenţă a spiritului muzicii baroce, a Barocului muzical târziu, muzică ce aparţine celor patru mari personalităţi contemporane. Selecţia cuprinde creaţii reprezentative ale primei jumătăţi a secolului al XVIII-lea, piese instrumentale semnate de Jean Philippe Rameau, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Haendel,
Domenico Scarlatti. Am în vedere o etalare cu totul pertinentă a creaţiei acestor mari personalităţi ale epocii dar şi a genurilor muzicale caracteristice; anume genul sonatei, al suitei, cel al miniaturii instrumentale cu caracter descriptiv pitoresc, genul variaţional şi cel concertant. O dată în plus este relevată extensia paneuropeană ce priveşte datele stilistice ale Barocului, nivelul uimitor privind virtuozitatea stilului in