Se trage tare pe Autostrada Vestului, tronsoanele unde se lucrează, pentru că sunt şi bucăţi din acest drum rapid unde licitaţiile sunt pe parcurs. Deoarece timpul trece şi lucrarea trebuie predată, acolo unde se poate, unde vremea permite, ritmul creşte. Creşte atât de mult încât constructorul lucrează şi în schimburi de noapte. De altfel, în perioada următoare se împlinesc trei ani de când tema autostrăzii e actuală în Vestul României. Îi preocupă în aceeaşi măsură pe automobilişti, dar şi pe investitori. Realitatea este relativ optimistă, în sensul că pe coridorul IV Nădlac-Sibiu sunt în funcţiune, în prezent, circa 70 de kilometri, iar în vara-toamna acestui an se vor da în funcţiune alţi 140 de kilometri, cel mai probabil.
„Cu toate că sunt prezent de mai multe ori pe lună, în fiecare lună, pe cele patru tronsoane de autostradă în lucru, de fiecare dată aştept cu curiozitate maximă următoarea deplasare în care într-adevăr se întâmplă multe din punctul de vedere al unui constructor”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere..
Tronsonul Simeria-Orăştie – 17,4 kilometri - în fază înaintată de finalizare
Mergând spre centrul ţării, veştile cele mai bune vin de pe lotul doi al autostrăzii Deva-Orăştie, respectiv tronsonul Simeria-Orăştie – 17,4 kilometri, care se află în fază înaintată de finalizare. Aici, constructorul se concentrează în prezent pe două tronsoane cu o lungime totală de circa 2,5 kilometri, restul de circa 15 kilometri sunt cu asfaltul de uzură pozat, finalizaţi, parapeţi glisiere central şi laterali montaţi, iar în zona kilometrilor 1 până la 5 şi marcajele sunt deja terminate. În zona comunei Turdaş se execută ultimele lucrări de consolidare mal, autostrada fiind în săpătură (debleu), overpass-ul din autostrada spre Turdaş este finalizat şi se circulă peste el, i