Dacă ştii un service auto care nu te jupoaie de bani, eşti un norocos. Multe altele îşi exploatează clienţii fără scrupule. Cum ne ferim de ţepe?
După vizita la service, urmează şocul notei de plată. Nu de puţine ori, şoferii plătesc un litru de ulei de parcă ar fi o sticlă de şampanie franţuzească sau schimbă componente scumpe fără să fie necesar. Asta pentru că multe service-uri sunt mai interesate să obţină un profit rapid decât un client loial.
Mecanicii exploatează ignoranţa şi lipsa de cunoştinţe a clienţilor. Adesea, schimbă piese înainte ca acest lucru să fie necesar, bazându-se pe teama clientului.
Comanda de intrare în reparaţie se încheie întotdeauna în scris. Stabiliţi o limită a costurilor, iar dacă sunt necesare reparaţii suplimentare, insistă să ţi se solicite acceptul.
Dacă o înţelegere amiabilă iese din discuţie, există soluţia reclamaţiei la ANPC. Atenţie! Aceasta funcţionează doar în cazul clienţilor particulari. Persoanele juridice trebuie să-şi obţină dreptatea în instanţă.
Problemă: Unele ateliere îi sfătuiesc pe clienţi să umfle anvelopele cu azot. Acesta, se spune, reduce uzura şi consumul de combustibil. Presiunea cu azot costă aproximativ 5 lei pentru fiecare roată.
Sfat: Umflarea pneurilor cu azot nu este necesară. Aerul conţine deja azot în proporţie de 78%, iar o creştere a concentraţiei nu aduce nici un beneficiu.
Problemă: În fiecare an, trebuie schimbat uleiul din motor. Cu această ocazie, chiar şi în motoarele simple se foloseşte adesea ulei sintetic, de calitate superioară. Sticlele desigilate sunt facturate în întregime, chiar dacă nu este folosit tot uleiul.
Sfat: Aduceţi propriul ulei la revizie. În manualul maşinii este trecut tipul recomandat de ulei. Acesta se găseşte mult mai ieftin la magazinele de piese auto.
Problemă: Componentele consumabile, cum sunt discurile sau plăcuţel