Primul monopost de Formula 1, construit la Catedra TCM din cadrul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca (UTCN).
UPDATE - adaugă imagini şi declaraţii video. Click pe prima fotografie
Clujul ar putea avea o maşină de Formula 1 pe marile circuite ale lumii. Un grup de studenţi şi cercetători de la Universitatea Tehnică a construit, de la zero, caroseria unui monopost de competiţie pentru o companie din Germania. Maşina urmează să fie trimisă în străinătate pentru instalarea motorului şi a celorlalte componente. După finalizarea tuturor testelor, bolidul ar putea alerga în Marele Circ.
Totul datorită unei echipe de cercetători de la Universitatea Tehnică. Aceştia au construit de la zero o maşină de Formula 1. Şeful echipei este Paul Bere, care are o experienţă de peste 10 ani în domeniu şi a colaborat cu firma germană AUDI.
Construcţia maşinii de Formula 1 a început în toamna anului trecut, după ce Paul Bere a participat la o activitate de cercetare în Germania. Majoritatea componentelor monopostului au fost produse chiar la Cluj, în laboratoarele universităţii, dar secretul fabricării lor va fi bine păzit.
"S-a lucrat atât la elementele aerodinamice, cât şi la faţa şi la spatele monopostului", spune Bere. "Bineînţeles maşina trebuie să fie cât mai uşoară şi din cauza asta trebuie folosit material cât mai uşor. Acum nu vă putem spune exact cum s-au aranjat straturile şi ce materiale interioare sunt folosite. Pentru că deşi pe exterior tu vezi că-i fibră de carbon şi culoarea neagră, înăuntru nu poţi ştii ce e".
Construcţia şi ansamblarea maşinii a durat aproape o jumătate de an. Surprinzător, spun cercetătorii, nu partea de inginerie le-a ridicat cele mai mare probleme.
"Cele mai mari probleme le-am avut cu limita de timp impusă de partenerul nostru", spune Bere. "Deci condiţiile de stres se crează în momentul în care trebuie să