După ce au cumpărat pe bani puţini brandul, doi tineri asamblează bicicleta din piese comandate în Taiwan.
Contemporană cu epoca de aur a comunismului, când fluturau în vânt “zălog de legământ” cravatele pionereşti, în 1972, pe poarta Uzinei Mecanice Tohan ieşea prima bicicletă “Pegas” pentru adulţi. În 1975, se fabrică primele modele pentru copii, în 1980 modelele se diversifică, apărând bicicletele cu mai multe viteze (Pegas 1027 avea cinci viteze), iar, în 1990, este produsă bicicleta de munte cu 18 viteze şi frâne Cantilever. Numai că, o dată cu această ultimă înălţare, Pegas-ului ori i-au zburat penele, ori I s-au înmuiat aripile, fiindcă a urmat prăbuşirea definitivă. Acum un an, Andrei Botescu şi Alexandru Manda, cu încăpăţânarea lui Bellerofon (stăpânul miticului cal înaripat), cumpără marca Pegas, convinşi fiind că pot reînvia şi “duhul” legendarei biciclete cu nume de bidiviu.
“Made in Romania” via Taiwan
Oare cine nu-şi mai aminteşte de atât de dorita bicicletă cu şa lungă şi coarne înalte, curbate, care te făcea să te simţi aidoma unui rocker pe un Harley Davidson, chiar dacă viteza dezvoltată era de sub un cal putere? Au fost, însă, vremuri când Pegas-ul era recompensă pentru învăţătură, pentru bună purtare sau când, pur şi simplu, devenea chinuitoarea frământare a copiilor cu lacrimi în ochi, ce-şi implorau părunţii să le cumpere unul. Ei bine, la atâta amar distanţă de copilăria celor ce azi sunt oameni maturi, doi tineri întreprinzători vor să readucă bucuria juvenilă a copiilor-adulţi şi, implicit, a celor care, născuţi mai târziu, n-au cunoscut vremurile de aur ale bicicletei. Cum marca Pegas rămăsese a nimănui, după ce Uzina Tohan şi-a încheiat producţia, cei doi au făcut numai nişte formalităţi notariale, plătind taxele de rigoare, fără nimic altceva în plus. Au început să proiecteze piesele, apoi să comande matriţe l