Lansarea unui break în gama Cruze a fost mai mult decât bine-venită, în condiţiile în care celelalte două versiuni de caroserie s-au bucurat de un real succes.
Lansarea breakului “SW” de anul trecut a inaugurat şi un facelift pentru gama Cruze, care propune modificări ale paraşocului faţă, uşor de identificat, care nu doar că nu alterează personalitatea uşor agresivă a modelului, dar chiar o accentuează. Partea din spate a breakului nu aduce însă niciun artificiu stilistic, încadrându-se corect în întregul ansamblului. Designerii Chevrolet au ales câteva soluţii pentru a masca din caracterul utilitar specific acestui tip de caroserie, dintre care amintim stopurile bine dimensionate, montantul spate destul de înclinat sau eleronul generos.
Cu toate că, în raport cu sedanul, ampatamentul a rămas neschimbat, lungimea a câştigat 78 mm, care se reflectă în special în volumul portbagajului. Lungimea acestuia în configuraţia standard este de peste un metru, iar capacitatea atinge 500 de litri, cu 50 mai mult decât în cazul berlinei, dar poate ajunge până la aproape 1.500 după rabatarea banchetei. Notăm şi buna compartimenare a portbagajului, dar şi a întregului habitaclu în general, căruia nu-i putem reproşa decât lipsa unui spaţiu, în zona şoferului, destinat telefonului mobil.
Propulsie modernă
Motorul prezent sub capota automobilului de test era de 1,4 litri, pe benzină. Gândit în trendul “downsizing”, acesta dezvoltă 140 CP cu ajutorul unei turbine de supraalimentare. În anumite ţări, înlocuieşte o unitate mai veche, aspirată, de 1,8 litri şi 141 CP. Nu este cazul şi în România, unde ambele sunt în oferta importatorului, la o diferenţă de preţ de 1.270 euro (în plus pentru cel de 1,4 litri). Nu este chiar o sumă uşor de ignorat, mai ales că poate acoperi nevoia pentru diverse echipamente opţionale, însă, cu exc