Născut în oraşul Vălenii de Munte, Dumitru (Tache) Brumărescu s-a remarcat ca unul dintre străluciţii inventatori în aeronautică, în perioada de pionierat a acesteia. A realizat un aeroplan cu trei elice, primul aparat de zbor de acest fel, dar şi o cabină de salvare pentru personalul submarinelor, o sanie-automobil şi a dispozitivul de cuplaj automat la vagoanele de cale ferată
Istoria l-a reţinut pe prahoveanul Dumitru (Tache) Brumărescu (1872-1937) cu un impresionant număr de brevete de invenţii, 128, nu toate de mare importanţă, dar recunoscute unanim ca excepţionale prin modul de realizare. A fost un om care a sfidat cu multă îndrăzneală timpul în care a trăit, un pionier în aviaţie şi un pasionat al tehnicii.
A conceput o sanie-automobil, diferită principal de cea concepută de Henri Coandă şi anterior saniei-rachetă construită de Max Valier - 1929, un dispozitiv mecanic pentru topit zăpada de pe străzi, cutia-agregat de alarmă, soneria fără curent electric sau mapa de birou care se deschide automat la fila dorită. Este şi inventatorul dispozitivului de cuplaj automat la vagoanele de cale ferată, al unei cabine de salvare pentru personalul submarinelor, dar şi al unei maşini de tăiat… stuful.
Columba, avionul-elicopter-amfibiu
Dumitru (Tache) Brumărescu s-a născut în Vălenii de Munte şi a făcut studiile gimnaziale la Ploieşti, dar şi-a desăvârşit învăţătura în Franţa. Pentru a-şi putea realiza invenţiile, a început să cioplească în lemn şi să-şi vândă produsele. De altfel, a înfiinţat şi a condus (1903) prima şcoală din România pentru fabricarea de jucării mecanice din lemn, iar în 1908 Brumărescu a inventat, construit şi utilizat un dispozitiv mecanic de pirogravură pe suprafeţe curbe. În tot timpul activităţii, a fost susţinut, apreciat şi încurajat de C.I. Istrati şi Spiru Haret.
Marea sa pasiune au fost, însă, avioanele şi stud