Deşi ministrul Fenechiu a declarat că ”Aeroportul Transilvania nu se regăseşte cuprins în viitoarea Reţea Trans – Europeană de Transport (TEN-T), datorită faptului că nu îndeplineşte criteriile pentru includerea într-una din cele două componente ale reţelei TEN-T, respectiv Reţeaua Centrală sau Reţeaua Globală”, conducerea aeroportului mureşean şi-a stabilit ca ţintă accederea în Reţeaua TEN-T.
În acest sens, conducerea aeroportului a pregătit documentaţia pentru a primi o finanţare de 38 de milioane de euro necesari pentru modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii de transport aerian (între altele, extinderea pistei de decolare-aterizare şi a platformei de operare pentru aeronave).
În ceea ce priveşte numărul de pasageri înregistrat de aeroporturile din România în 2012, aeroportul Transilvania se situează pe locul al cincilea, după aeroporturile din Otopeni, Timiş, Cluj-Napoca şi Bacău însă la categoria sa (categoria D, aeroporturile cu un trafic anual de sub un milion de pasageri) a fost devansat, în această privinţă, doar de aeroportul din Bacău. Cursele noi introduse de Wizz Air şi Ryan Air vor creşte numărul pasagerilor cu peste 30 de procente la aeroportul târgumureşean.
"Reţeaua TEN-T priveşte crearea unei reţele intermodale care să includă toate modurile de transport rutier, feroviar, aerian şi maritim, pentru asigurarea libertăţii de mişcare a pasagerilor şi bunurilor în Uniunea Europeană. Aeroporturile sunt admise în reţeaua TEN-T pe baza concluziilor elaborate de Comisia europeană de experţi JASPERS. Ultimul Studiu JASPERS - „Studiu asupra priorităţilor de investiţii pentru aeroporturile regionale” a fost efectuat în anul 2007 şi concluziile sale au defavorizat anumite aeroporturi din România, printre care şi Aeroportul din Târgu-Mureş, deoarece cuprinde o serie de previzionări privind potenţialul de dezvoltare al aeroport