Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a demarat o licitatie pentru implementarea unui sistem informatic integrat de tip contact center pentru imbunatatirea serviciilor pentru romanii din strainatate, contract in valoare estimata de 21,3 milioane lei (circa 4,8 milioane euro, inclusiv TVA) si care beneficiaza de finantare europeana, conform unui anunt publicat joi in Sistemul electronic de achizitii publice. Conform estimarilor MAE sunt peste 3 milioane de romani in emigratie aflati in spatiul UE si aproximativ 2 milioane de romani in spatiul non UE, care solicita frecvent asistenta din partea institutiilor consulare. Sistemul va permite printre altele preluarea unitara a cererilor cetatenilor pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging.
Scopul principal al proiectului este infiintarea unui centru unic de contact si suport pentru cetatenii romani din strainatate care sa intareasca si sa diversifice actualele servicii specifice ale consulatelor si ambasadelor MAE.
Conform Caietului de Sarcini al licitatiei, in momentul de fata se estimeaza peste 3 milioane cetateni romani in emigratie aflati in spatiul UE si aproximativ 2 milioane de romani aflati in spatiul non UE, care solicita in mod frecvent asistenta din partea institutiilor consulare. Pentru aceste categorii de cetateni, MAE, prin consulatele si ambasadele sale, ofera urmatoarele tipuri de servicii:
documente de calatorie: pasaportul simplu electronic; pasaportul simplu temporar; titlul de calatorie; pasaportul simplu pentru cetatenii romani cu domiciliul in strainatate;acte de stare civila: inscrierea certificatelor de stare civila emise de autoritati straine; obtinerea actelor de stare civila din Romania;certificate de cazier judiciar;acte notariale: autentificarea procurilor si declaratiilor; legalizarea copiilor de pe inscrisuri; legalizarea traduceril