Un control efectuat de Corpul de control al Primăriei Târgu-Mureş la Asociaţia de proprietari nr. 294 din Târgu-Mureş, privind sumele înregistrate şi cheltuite pentru fondul de reparaţii la un bloc din cadrul asociaţiei, a scos la iveală o diferenţă de neconcordanţă între sumele înregistrate de către asociaţia de proprietari şi sumele declarate şi decontate de şeful de scară pentru lucrările achiziţionate, în valoare de peste 1400 lei. În vreme ce noul preşedinte, ales zilele trecute, susţine că diferenţa s-ar regăsi pe nişte chitanţe din 2003, care au fost predate autorităţilor, administratoarea recunoaşte că e posibil să fi omis să le predea.
Plângere pentru delapidare
Controlul a fost solicitat de unul dintre locatari, Gheorghe Başa, care se judecă de câţiva ani cu asociaţia pentru o problemă legată de reparaţia acoperişului la bloc. „Am făcut o plângere la Primăria Târgu-Mureş pentru a iniţia un control pe fond, contabil. Pe baza răspunsului primit de la primărie am făcut o nouă plângere către serviciul de investigare a fraudelor pentru delapidare. Din punctul meu de vedere o consider delapidare şi aştept răspunsul”, a declarat Gheorghe Başa.
În urma verificărilor s-a constatat o diferenţă de 1.414,70. Mai precis este vorba de o factură pentru lucrări de reparaţii, emisă în 2004, pentru ţevi subsol. Suma facturii era de 3.941,70 lei, iar asociaţia a înregistrat în registrul de casă 2.914,70 lei, iar şeful de scară a declarat 1.900 lei. O altă factură este pentru uşa de la intrare, emisă în 2008, suma totală fiind de 1400 lei, înregistraţi şi în registrul de casă, însă şeful de scară a declarat şi decontat doar 1000 lei. „Diferenţele constatate între sumele înregistrate de către asociaţia de proprietari în registrul de casă şi sumele primite de către responsabilul de scară, nu au putut fi explicate de către administratorul asociaţiei de proprie