Să transformi şi justiţia într-un exerciţiu de coabitare este o eroare fatală.
Treaba cu pacea şi armonia în USL, dacă vor mai guverna împreună PSD şi PNL, cât de sensibili sunt Victor Ponta şi Crin Antonescu la urletele din alcovul amenajat la Antena 3, este doar problema lor. Nici pentru cei 70% dintre alegătorii USL, nici a celorlalţi 30%, poveştile romantice de împăcare-divorţ ale politicienilor nu sunt mize reale. Dar, una dintre mizele României, de vreun an de zile, o reprezintă transferul de putere de la nivelul parchetelor.
Acolo se joacă, de foarte multe ori în contra politicienilor penali, soarta statului de drept, orientarea europeană şi dreptatea cetăţenilor români. Trebuie tranşate zeci de posturi cheie, printre care conducerile la Parchetul General, DNA, DIICOT, suficiente încât să determine o schimbare sistemică. Liberalii au încercat cu jalnica Mona Pivniceru, au dat chix cu procedurile şi transparenţa, încât au ieşit premianţi nişte nulităţi cu ifose. De la respingerea lor, procedurile au fost îngheţate. În ultima săptămână, însă, preşedintele şi premierul par să-şi fi suflecat mânecile, negociind, netransparent, numiri. Ca pe vremea lui Iliescu şi Năstase. Traian Băsescu a lăsat să se scurgă informaţii dinspre USL, fără să reacţioneze, despre existenţa unei înţelegeri pe o listă de procurori.
O listă cu multe nume discutabile. Printre ei, stupoare, Tiberiu Niţu la şefia Parchetului, cel pe care preşedintele îl respingea în urmă cu două luni, fiindcă nu fusese o procedură transparentă, conform celor convenite cu Comisia Europeană. Ce s-a schimbat între timp? CE nu şi-a schimbat recomandarea ca şeful DNA şi procurorul general să fie aleşi în urma unei proceduri de selecţie transparente, în urma unui concurs. Prin urmare, cum a ajuns Traian Băsescu să facă înţelegeri cu Victor Ponta, ignorând condiţionalităţi europene şi, mai mult