60% din bateriile produse în România merg către export, 20% către producătorii auto şi restul către piaţa internă
Compania a inaugurat o nouă unitate unde va produce 700.000 de baterii, ridicând capacitatea totală a fabricii la 3,3 mil. baterii
Noua unitate poate să producă şi baterii pentru maşina cu Start/Stop, o piaţă incipientă în România, dar care s-ar putea dezvolta în următorii ani
În 2012, 60% din producţia Rombat s-a îndreptat spre export ca piese de înlocuire, 20% către piaţa internă şi 20% către producătorii de autovehicule, potrivit informaţiilor transmis de companie la solicitarea Curierului Naţional.
Ieri, compania a anunţat că a finalizat o nouă unitate de producţie, după o investiţie de 17 milioane de euro.
Noua unitate are o capacitate de 700.000 de baterii, este utilată cu tehnologie de ultimă generaţie şi poate produce atât baterii pentru maşini cu tehnologie Start/Stop, cât şi baterii convenţionale. Prin realizarea noii structuri, capacitatea de producţie a Rombat ajunge la 3,3 milioane de baterii.
"În prezent, piaţa din România încă nu este suficient dezvoltată pentru o cerere semnificativă de baterii Start-Stop, dar considerăm că acest segment va deveni atractiv începând cu 2015 - atât la dotarea maşinilor în fabrică (cazul OEM - original equipment market), cât şi ca piese de înlocuire (piaţa after market)", au explicat reprezentanţii companiei pentru Curierul Naţional.
Potrivit acestora, bateriile Rombat EFB de tip Start/Stop pot fi utilizate şi la maşini convenţionale. "Se recomandă mai ales la flote de distribuţie, firme de taxi, microbuze pentru transportul în comun sau staţii de salvare, deoarece au performanţe superioare bateriilor convenţionale", au mai afirmat reprezentanţii companiei.
Jumătate din investiţie - fonduri proprii, restul - finanţare de la stat
La noua