Ministrul Dan Şova va trebui să amâne pentru 2014 ambiţia sa de a începe lucrările la ceea ce se anunţă a fi cea mai bătută autostradă a României, cea de pe Valea Prahovei.
Începerea lucrărilor de construire a autostrăzii Comarnic-Braşov, condiţionată de găsirea unui concesionar dispus să finanţeze şi realizeze lucrările, ar putea fi întârziată de necesitatea obţinerii unui vot pozitiv al Parlamentului la proiectul de lege privind parteneriatul public-privat (PPP) realizat de Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS), dar neînaintat încă Legislativului.
Într-un interviu acordat recent Agerpres, ministrul a declarat că îşi doreşte semnarea contractului ”până pe 30 septembrie” şi începerea lucrărilor în octombrie. Până la jumătatea acestei luni va fi încheiată faza de precalificare, a spus Şova.
De ce e necesară o nouă lege?
În nota de fundamentare a proiectului unei noi legi a PPP, prezentat pe site-ul de internet al SGG (DPIIS neavând un sit de internet propriu, după cum relatam zilele trecute), DPIIS afirmă că precedenta lege ce gestiona domeniul parteneriatelor public-private, respectiv Legea 178/2010, avea prevederi ce se suprapuneau cu OUG 34/2006 a achiziţiilor publice, avea aplicabilitate limitată - doar la parteneriatele contractuale nu şi la cele instituţionale (cele în care statul şi investitorul înfiinţează o companie de proiect), şi restrângea drastic posibilitatea statului de a participa cu fonduri publice la proiectul dezvoltat împreună cu investitorul privat. Ca urmare, DPIIS a realizat o nouă lege care pare a da o grămadă de drepturi investitorilor, uşurând astfel sarcina acestora de a obţine finanţarea băncilor pentru proiectele în cauză.
Cu ce ademeneşte statul investitorii?
Statul va putea participa cu bani la compania de proiect, îşi va asuma obligaţii de plată, va putea oferi g