Vehiculata taxă de autostradă, care ar urma să fie aplicată în momentul în care anumite sectoare de autostradă vor fi construite întreţinute în regim de concesiune, i-a speriat deja pe şoferi. Numai că lucrurile nu sunt încă clare nici la nivelul autorităţilor care vor să o introducă, iar declaraţiile, explicaţiile lui Mircea Pop, şef Companiei de Autostrăzi, nu converg cu cele ale ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova.
Sau, după cum susţine ministrul Şova, „domnul Pop nu este un foarte bun comunicator, nu are chef să explice, ori amestecă explicaţiile“.
Mircea Pop, directorul general intermar al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), susţine că şoferii vor plăti un tarif de concesiune când vor circula pe viitoarele autostrăzi construite sau întreţinute prin concesiune şi că aceştia vor fi scutiţi de rovignetă pe sectoarele de autostradă unde se va aplica această taxă.
„Cuantumul tarifului de concesiune va fi stabilit în urma fiecărei proceduri de atribuire a contractului de concesiune şi va fi diferenţiat în funcţie de tipul de autovehicul (gabarit, masă, număr de axe). Tariful de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România (rovignetă – n.r.) nu se va aplica pe sectoarele de autostradă unde se va aplica tariful de concesiune. Acesta se va aplica din momentul în care sectorul de autostradă prin concesiune va fi dat în exploatare“, se arată în răspunsul CNADNR la solicitarea „Adevărul“, răspuns semnat de Mircea Pop, directorul general interimar al instituţiei.
Pe de altă parte, Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, care are în subordine CNADNR, spune că „tariful de concesiune va fi tot rovigneta, iar şoferii nu vor resimţi nicio diferenţă odată cu implementarea noului sistem de taxare“.
El a adăugat că tariful de concesiune va