Domo Retail, al doilea retailer electroIT de pe piata locala, cu afaceri de 165 de milioane de euro in 2011, ar putea trece pe profit anul acesta dupa ce in ultimul an reteaua de magazine a trecut printr-o reorganizare importanta cu inchideri de 27 de unitati, a declarat pentru Wall-Street.ro, Dragos Dinu, cel care din februarie anul acesta este noul director general al companiei.
Managerul nu a oferit detalii exacte despre evolutia financiara a retailerului in 2012, insa a precizat ca anul trecut nu si-a marit cifra de afaceri fata de cele 165 de milioane de euro din 2011, avand in vedere reducerea cu 27 de magazine, pana la 105 unitati. Pe de alta parte, anul trecut pierderile Domo s-au diminuat fata de cele 6,5 milioane de euro raportate in 2011. O crestere de 8-9% sau chiar 14-15% anul acesta Pentru anul acesta, Dragos Dinu isi doreste ca retailerul sa treaca pe profit si sa isi majoreze cifra de afaceri cu 8-9% sau chiar 14-15%.
“Trendul legat de profitabilitate este pozitiv, dar trecerea pe profit depinde de impactul procesului de restructurare inceput in 2012 si de masurile luate in prima parte din acest an. Eu imi doresc sa trecem pe profit in 2013. Speram ca piata va ramane comparabila cu anul trecut. Insa este foarte greu de estimat care va fi evolutia businessului, pentru ca este o industrie foarte debalansata in a doua parte a anului din cauza actiunilor de gen Black Friday si a vanzarilor de sarbatori. Poti sa iti pui o crestere de vanzari de 20% si sa fii departe de trend in septembrie, dar pana la finalul anului sa iti atingi targetul. Eu nu am vazut asta in prea multe industrii, poate doar la sampanie. Mi-as dori sa fie Black Friday in fiecare zi. Pana la urma, trebuie sa gasim modalitati prin care sa ne aducem clientii aproape”, spune Dinu.
El a adaugat ca sunt clienti care inca din august, septembrie isi amana achizitiile p