Profi, al doilea mare retailer de pe piata romaneasca, detinut de catre fondul de investitii Enterprise Investors, a depasit anul trecut pragul de un miliarde de lei, din punct de vedere al evolutiei vanzarilor de la 934 milioane lei in 2011, si estimeaza pentru acest an un avans de 20% raportat la 2012.
"Obiectivele Profi pentru urmatorii trei ani vizeaza un numar de aproximativ 300 magazine pe termen mediu, dublarea cifrei de afaceri, cresterea competentelor profesionale ale angajatilor si imbunatatirea perceptiei in piata", a declarat Dumitru Dragomir (foto), CFO, Profi, la evenimentul "Fiscal 2013", organizat de Wall-Street.ro, in parteneriat cu Niculeasa Law Office, Mazars si KPMG.
El a adaugat ca pentru acest an, Profi urmareste o crestere a afacerilor cu 20%, raportat la anul trecut, in conditiile in care isi va extinde si reteaua de magazine cu 45 de unitati. Investitia necesara destinata deschiderii unui magazin ajunge si la cateva sute de mii de euro. In prezent, Profi opereaza un numar de 162 de magazine, dispuse in 87 de localitati.
Dragomir a mentionat, de asemenea, ca retailerul Profi are in vedere ca prin noul format de magazine de dimensiuni mici, denumite CITY, sa se extinda in special zonelor rurale cu mai putini locuitori, avand un targe de cel mult 20 de magazine in acest an, dar va cauta in continuare si alte oportunitati de achizitii pe piata romaneasca.
Cu privire la calitatea afacerilor, directorul financiar al Profi, a precizat ca "retailul, si in special cel alimentar, se confrunta cu problema perisabilitatii produselor, expirate sau deteriorate, care in procente se situeaza la nivelul de 1,5% - 2,5% din cifra de afaceri". De asemenea, "limitele deductibile admise la perisabilitati reprezinta in medie doar 10-15% din totalul cheltuielilor, diferenta fiind impozitata cu 16%. Hotararea este insuficienta si creeaza