Doar un punct cotă de piaţă mai desparte Lenovo de poziţia de lider mondial al producătorilor de PC-uri. Viitorul pieţei e însă în alte zone – smartphone, tablete, smart TV – unde chinezii au intrat târziu. Au însă destui bani pentru a recupera din decalaj, cumpărând un competitor
Va cumpăra Lenovo Blackberry? Chiar dacă începutul unor negocieri nu a fost anunţat oficial de niciuna dintre părţi, simpla confirmare a interesului Lenovo pentru achiziţia Research in Motion (RIM), fabricantul telefoanelor Blackberry, sau a altui competitor a făcut ca preţul acţiunilor RIM să crească la bursa din Toronto cu 3%, la un maxim al ultimelor 18 luni.
Oportunităţi de achiziţii sunt numeroase în această perioadă, companii ce dominau cândva piaţa, precum Blackberry sau Nokia, pierzând teren în faţa unor concurenţi precum Samsung sau Apple şi confruntându-se cu probleme financiare. De cealaltă parte, chinezii de la Lenovo stau bine financiar, au crescut mai repede decât restul pieţei, mişcându-se excelent în pieţele asiatice şi în alte economii emergente care avansează rapid, dar au de recuperat un decalaj mare în pieţele mature occidentale, mai ales pe segmentul smartphone, tablete şi smart TV. Au făcut deja mari eforturi de dezvoltare organică, investind în inovaţie şi design, dar achiziţia unui competitor ar avea sens pentru a câştiga mai rapid cotă de piaţă în economiile mature, unde Lenovo nu a încercat să intre cu un smartphone până acum.
„Nu avem nicio datorie şi suntem într-o poziţie care ne permite să facem achiziţii“, a declarat, la Beijing, Yang Yuanqing, CEO Lenovo, după anunţarea celor mai bune rezultate trimestriale din istorie (vânzări de 9,4 mld. dolari, în creştere cu 12% faţă de trimestrul similar din anul precedent, profit de 246 mil. dolari). „Acum, este mult loc pentru achiziţii. Peisajul s-a schimbat radical. Să faci PC