Contemporana cu epoca de aur a comunismului, cand fluturau in vant “zalog de legamant” cravatele pioneresti, in 1972, pe poarta Uzinei Mecanice Tohan iesea prima bicicleta “Pegas” pentru adulti. In 1975, se fabrica primele modele pentru copii, in 1980 modelele se diversifica, aparand bicicletele cu mai multe viteze (Pegas 1027 avea cinci viteze), iar, in 1990, este produsa bicicleta de munte cu 18 viteze si frane Cantilever. Numai ca, o data cu aceasta ultima inaltare, Pegas-ului ori i-au zburat penele, ori I s-au inmuiat aripile, fiindca a urmat prabusirea definitiva. Acum un an, Andrei Botescu si Alexandru Manda, cu incapatanarea lui Bellerofon (stapanul miticului cal inaripat), cumpara marca Pegas, convinsi fiind ca pot reinvia si “duhul” legendarei biciclete cu nume de bidiviu.
“Made in Romania” via Taiwan
Oare cine nu-si mai aminteste de atat de dorita bicicleta cu sa lunga si coarne inalte, curbate, care te facea sa te simti aidoma unui rocker pe un Harley Davidson, chiar daca viteza dezvoltata era de sub un cal putere? Au fost, insa, vremuri cand Pegas-ul era recompensa pentru invatatura, pentru buna purtare sau cand, pur si simplu, devenea chinuitoarea framantare a copiilor cu lacrimi in ochi, ce-si implorau paruntii sa le cumpere unul. Ei bine, la atata amar distanta de copilaria celor ce azi sunt oameni maturi, doi tineri intreprinzatori vor sa readuca bucuria juvenila a copiilor-adulti si, implicit, a celor care, nascuti mai tarziu, n-au cunoscut vremurile de aur ale bicicletei. Cum marca Pegas ramasese a nimanui, dupa ce Uzina Tohan si-a incheiat productia, cei doi au facut numai niste formalitati notariale, platind taxele de rigoare, fara nimic altceva in plus. Au inceput sa proiecteze piesele, apoi sa comande matrite la fabrici specializate din Taiwan si din Europa, urmand sa primeasca produsele cerute. O data componentele primite,