Facebook a lansat aseară serviciul Facebook Home, o aplicaţie care transformă orice telefon cu Android într-o fereastră către Facebook, către prietenii tăi virtuali şi către interacţiuni. Dar mie mi se pare totul un Kitsch. Unul excepţional din punct de vedere al marketingului.
Pentru mine, Facebook se adresează tinerilor mereu conectaţi. Generaţia care s-a născut cu un telefon în mână, care să scroll pe o tabletă cu uşurinţă, generaţia aceea care nu s-a strigat de sub balcon, ci şi-a dat buzz pe Messenger sau Poke pe Facebook. E vorba despre tineri sau copii care prin Facebook ajung unul la celălalt. Nu vorbim neapărat de faptul că stau în casă şi vorbesc, ci că interacţiunea lor este mediată obligatoriu de Facebook. Sunt tinerii care dau 100 de SMS-uri pe zi şi au planuri tarifare cu mesaje nelimitate. Sunt tinerii pentru care un ecran touchscreen nu mai reprezintă un mister.
Odată cu Facebook Home, reţeaua socială a anunţat un telefon pentru americani, primul care va veni cu aplicaţia preinstalată. HTC First va fi vândut la doar 100 de dolari la AT&T şi nu-mi spuneţi mie că acesta nu este un preţ potrivit pentru un copil sau un tânăr. Telefonul nu este cel mai bun, nu este cel mai mare, dar nimeni nu are nevoie de aşa ceva. Este perfect integrat.
O bulă în colţul ecranului te avertizează mereu, indiferent de ce faci în acel moment, de o conversaţie virtuală care stă să înceapă. Cineva te-a căutat, iar tu poţi să vorbeşti cu el doar dacă apeşi pe ecran. Gata cu notificările într-o bară mică sau cu micile iconiţe roşii de pe iPhone. Îţi apare omul acolo, în faţa ta. Trebuie să vorbeşti. Generaţia despre care vorbesc, cea care ar putea fi încântată de Facebook Home e una mereu conectată. E o generaţie căreia îi aparţin. Iar pentru a vă demonstra, mă voi prezenta exact cum sunt acum, în faţa acestui laptop.
Este ziua mea liberă. Singura din săp