Cercetătorii de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN) au finalizat construirea primei maşini de Formula 1 fabricată în cadrul Universităţii. La proiectul început în urmă cu cinci luni au lucrat 10 persoane, printre care şi doi studenţi. Cu toate că maşina mai trebuie să treacă câteva teste în Germania, inginerii de la UTCN sunt convinşi că “anul acesta, bineînţeles, că va intra pe circuit”.
Potrivit profesorului Nicolae Bâlc, director de departament la Facultatea de Construcţii de Maşini din cadrul Universităţii Tehnice Cluj-Napoca, firma din Germania pentru care maşina a fost făcută rămâne secretă, dar dacă aceasta va trece testele se va întoarce la Cluj-Napoca pentru lansarea oficială.
“Este prima maşină de Formula 1 fabricată la Universitatea Tehnică din Cluj. Până acuma am fabricat diferite piese componente dar de data aceasta am asamblat corect şi complet o maşină de Formula 1 care peste 2-3 zile va ieşi pe roţi, chiar dacă împinsă deocamdată, pentru că motor nu are, motorul este fabricat de o altă firmă şi va fi echipată în Germania. Vă întrebaţi probabil de ce la Cluj? De ce la Facultatea de Construcţii Maşini se fabrică prima maşină de Formula 1 în cadrul Universităţii Tehnice? O primă condiţie sunt specialiştii. Paul Bere, colegul meu, şi-a făcut doctoratul la TCM Cluj în fabricaţia materialelor compozite armate cu fibre de carbon. După ce şi-a făcut doctoratul a lucrat câţiva ani în Formula 3, Formula 1 şi practic se întoarce la Universitate din privat. Nu am putea face aşa ceva din finanţări proprii şi ne bucurăm că putem lucra cu firme din Germania cu care putem să dezvoltăm cunoştiinţe pe care pe urmă le transmitem şi studenţilo”, povesteşte Bâlc.
Ideea construirii acestei maşini a venit în urma colaborării dintre Paul Bere şi această firmă din Germania. Paul Bere a fost angajat ca şi cercetător postdoctoral şi în cadr