Facebook Home este noua aplicaţie a reţelei sociale care doreşte să aducă prietenii virtuali în centrul experienţei noastre de folosire a unui telefon mobil. Creatorul său este Adam Mosseri, director de produs la Facebook.
Mosseri a vorbit cu site-ul american cnet.com despre Facebook Home şi întreaga experienţă de folosire a acestui sistem.
„Nu vedem Facebook Home ca fiind Facebook. Ne gândim la el ca la conţinutul de la prietenii noştri. Foarte mulţi folosesc reţeaua noastră. Acest conţinut este mult mai proeminent, dar Facebook este mai puţin. Nu există un logo. Nu există o bară albastră. E nimic. Cumva, ne dăm din calea oamenilor. Am încercat să facem totul simplu şi elegant - o poveste într-un moment. Nu vă oferim mai multe informaţii deodată”, spune Mosseri.
El a spus că produsul a fost testat şi cu utilizatori, dar şi în interiorul companiei. Facebook este tipul acela de loc unde angajaţii sunt forţaţi cumva să folosească un anumit software care urmează să fie lansat, pentru a identifica punctele forte şi punctele slabe.
”Facem ceea ce se numeşte dogfooding. O expresie oribilă, dar e destul de comună. Angajaţii noştri au testat software-ul foarte mult. 2-3 luni am avut grupuri de angajaţi, aproximativ 100, care foloseau telefonul în fiecare zi”, povesteşte Mosseri.
Cum funcţionează Facebook Home?
Mosseri a explicat şi algoritmul din spatele Cover Feed. Acesta este fluxul social de pe ecranul de pornire, care arată o singură actualizare pe rând, de la un singur prieten.
„E acelaşi algoritm ca la News Feed. De asemenea, analizăm şi dacă imaginea este sau nu încărcată. Dacă este o poveste bună, dar nu există o imagine, nu vrem să vă arătăm un indicator de încărcare. Mai bine îţi arătăm ceva ce e deja încărcat. Nu am făcut încă un design pentru prietenii noi sau pentru video-uri sau re