Odată cu lansarea aplicaţiei Facebook Home, HTC a devenit un partener important şi oficial pentru reţeaua socială, iar strategia pentru 2013 pare una îndreptată spre a fi diferit.
Producătorul taiwanez a lansat anul acesta două terminale foarte importante pentru viitorul său: HTC One şi HTC First, primul smartphone cu Facebook Home. Acest lucru a venit pe fondul unor venituri care scad în permanenţă, pe o piaţă dominată de Samsung şi Apple şi în care producătorii chinezi, Huawei şi ZTE au crescut extrem de mult.
Potrivit ultimelor date financiare, veniturile HTC au scăzut în luna februarie 2013 cu 44% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la cel mai scăzut nivel faţă de ultimii trei ani. Strrategia HTC pare una logică: taiwanezii încearcă să se diferenţieze faţă de ceilalţi producători cu Android, aducând o interfaţă nouă, HTC Sense 5.0 care poate fi folosită pe HTC One, una care pune fluxurile sociale în prim plan, iar HTC First aduce interfaţa Facebook Home, unde prietenii de pe reţelele sociale sunt prezenţi în permanenţă.
Cât costă şi ce face HTC First?
La evenimentul Facebook Home de acum două zile a fost prezentat modelul HTC First, un telefon de 99 de dolari la un abonament cu doi ani în SUA, dar care va fi disponibil în Europa, exclusiv la reţelele EE (Marea Britanie) şi Orange.
HTC First va fi lansat pe 12 aprilie în SUA şi va veni n patru culori, negru, alb, bleu şi roşu. În Europa nu există încă o dată de lansare oficială.
Telefonul, după cum a fost prezentat şi în cadrul evenimentului, nu este cel mai mare sau cel mai performant. Este pur şi simplu un dispozitiv care are avantajul de a fi extrem de social. Are un ecran de 4,3 inci, cu o rezoluţie 720p, o cameră foto de 5 megapixeli şi o cameră frontală de 1,6 megapixeli. HTC First va putea filma la rezoluţie HD.