TIMISOARA. Soferii timisoreni asteapta de multi ani largirea pasajelor pe sub calea ferata: Jiul si Popa Sapca. S-au facut studii si proiecte inca de pe vremea fostului primar, dar acum se fac altele. Ne costa cate 20.000 de euro studiile si proiectele pentru fiecare pasaj.
Lucrarile propriu-zise nu vor incepe prea curand. Aceasta cu toate ca primarul Nicolae Robu spunea inca din luna ianuarie ca macar unul dintre cele doua ar urma sa fie incluse pe bugetul local pe 2013.
”Avem studii de fezabilitate pentru Pasajul Popa sapca, pentru Pasajul Jiul, dar si pentru Solventul. Pe parcursul anului incercam sa dam drumul la lucrari. Cel mai probabil lucrarile vor incepe pe rand. As dori sa incepem cu Pasajul Jiul si cu strada Circumvalatiunii si sa continuam cu Pasajul Popa Sapca, iar apoi sa lucram la Solventul, unde avem in vedere si construirea unui nou pod peste Bega”, spunea primarul in luna ianuarie.
Conducerea Primariei Timisoara ar fi fost dispusa sa ia si credite pentru largirea pasajelor, pana la urma stabilind ca vor intra pe buget. Sau macar unul. “Doar unul dintre cele 3 pasaje (n.r. Jiul, Popa Sapca si Solventul) va fi inclus pe buget pentru 2013″, dezvaluia Robu.
Poate la rectificare?
Acum insa, dupa impartirea banilor Timisoarei si aprobarea bugetului pe 2013, pasajele pe sub calea ferata apar doar la “cheltuieli pentru elaborarea studiilor”, cu SF si PT (n.r. studii de fezabilitate si proiecte tehnice). Pasajele Jiul si Popa Sapca primesc cate 90.000 de lei, adica putin peste 20.000 de euro pentru fiecare. Pentru executie, speram la vesti bune la rectificarea bugetara din vara.
“In aceasta etapa am alocat bani numai pentru studii si proiecte, pentru ca timpul necesar pentru realizarea proiectelor si documentatie de executie este mai lung decat cel estimat esential, avand in vedere ca CFR necesita o analiza a proiectelor du