Analize medicale, căpuşă, colon help, gripă porcină, helicobacter pylori, hepatită C, lupus, meningita, muşcătură de căpușă, pancreatita, pojar, rujeola, scolioza, zona zoster sunt cuvintele cheie căutate cel mai frecvent de internauţii români.
Proiectul Macroscop poate avea rezultate ce pot fi implementate în practică. După ce au fost investigate câteva sute de cuvinte cheie din registrul medical, 14 s-au remarcat prin interesul mare ce le-a fost acordat de către internauţii români în anumite perioade pe parcursul a 3 ani: analize medicale, căpuşă, colon help, gripă porcină, helicobacter pylori, hepatita C, lupus, meningită, muşcătură de căpuşă, pancreatită, pojar, rujeolă, scolioză, zona zoster. Aceste date au rezultat în urma unui proiect-experiment derulat de revista online Das Cloud şi agenţia interactivă X3. Macroscop, proiectul-experiment de data jurnalism a adus laolaltă o echipă de jurnalişti, designeri şi programatori care au analizat, după un proces ce a cumulat mai mult de 450 de ore de muncă, evoluţia celor mai populare căutări medicale făcute de romani pe Google în ultimii 3 ani.
Scopul principal al Macroscop este acela de a realiza un portret medical al romanului în baza căutărilor pe care le face pe Google iar, în secundar, să încerce să explice modul cum aceste căutări sunt influenţate de factori externi, precum mass media.
Pentru a realiza această corelaţie, peste evoluţia interesului pentru cei 14 termeni medicali, se poate suprapune evoluţia numărului de articole din presă apărute în aceeaşi perioadă (datele au fost extrase folosind serviciul de monitorizare Media IQ).
În multe cazuri, articole din presă despre afecţiuni ale unor persoane publice au crescut exponenţial numărul de căutări. Spre exemplu, atunci când în iulie 2011 presa a relatat că Andreea Marin ar fi bolnavă de lupus, căutările pe Google referitoare la acea