Formularea strategiei de marketing este importanta, insa implementarea este esentiala, crede Leyland Pitt, profesor de marketing in cadrul programului de EMBA al WU Executive Academy. Intr-o discutie cu Wall-Street.ro, profesorul canadian ofera cateva recomandari managerilor din Romania.
Sfaturi pentru un roman care vrea sa-si duca brandurile pe pietele externe. Prioritizeaza! Nu poti sa ataci foarte multe piete cu un buget de marketing limitat. Concentreaza-te pe o tara care crezi ca va avea succes pe termen scurt. Mergi in casele oamenilor, viziteaza locuitorii tarii in care vrei sa intri cu produsul ori serviciul tau, nu sta doar in camera de hotel. Abordeaza social media ca in Romania. Facebook-ul este un fenomen international, asa ca nu are particularitati pentru fiecare tara in parte.
De exemplu, absolventii de anul acesta ai WU Executive Academy au pus bazele unui mod de gandire antreprenorial, care in Romania este inca la inceput. Mai concret, ei au avut de pregatit pentru absolvirea EMBA-ului cate un proiect final (capston project). Totul a fost pregatit in echipe de cate trei studenti, iar temele au fost diverse si adaptate oportunitatilor de business din prezent: lansarea unui lant de restaurante Subway in Croatia, dezvoltarea unei linii noi de export pentru producatorul de miere Apidava in Arabia Saudita sau una pentru brandul Arctic (parte a grupului Arcelik) in India.
Felul in care imi fac cursul. Nu ma astept sa ma adresez unor specialisti in marketing. Intrebarea mea fundamentala este de fiecare data urmatoarea: ce vrea sa stie un manager despre marketing. Care sunt intrebarile cheie pe care si le pune? Problemele de marketing ale managerilor nu s-au modificat de-a lungul timpului, ci mai degraba mediul in care activeaza, care este intr-o continua schimbare datorita evolutiilor tehnologice si a infuentei pe care media o