„Infernul Nordului” sau cea mai grea cursă de o zi din lume. Cam aşa poate fi caracterizat succint parcursul din Paris-Roubaix, cursa care va avea loc mâine (transmisiunea în direct a postului Eurosport va începe la ora 14:00), cu un start în micuţul oraş Compiegne şi se va încheia după 254,5 kilometri obositori cu un tur pe velodromul din Roubaix. O cursă fără dealuri abrupte ca în Turul Flandrei sau Liege-Bastogne-Liege, fără munţi înalţi, dar cu 52,5 kilometri de pavate care macină pneurile bicicletelor, dar şi sufletul şi picioarele rutierilor. Competiţia care are loc anual pe şoselele înguste din Nordul Franţei este atât cea mai spectaculoasă din calendarul plutonului profesionist, cât şi cea mai aşteptată de specialiştii curselor clasice.*Fabian Cancellara a căzut de două ori în ultima săptămână şi se resimte, dar rămâne principalul favorit la victorie în Paris-Roubaix
*Fabian Cancellara a căzut de două ori în ultima săptămână şi se resimte, dar rămâne principalul favorit la victorie în Paris-Roubaix
*Cursa din Nordul Franţei aduce în faţa rutierilor 27 de sectoare de piatră cubică în lungime totală de 52,5 kilometri
*Hushovd, Phinney sau Vansummeren sunt cicliştii care pot da lovitura pe velodromul din Roubaix
Căzăturile apar des în ”Infernul Nordului” şi produc accidentări grave an de an
27 de sectoare pavate pentru 52,5 kilometri
Însă care sunt factorii care transformă Paris-Roubaix într-una din cele mai dificile competiţii pe două roţi din lume? În primul rând, cele 27 de sectoare pavate, în lungime de 52,5 kilometri care distrug nervii şi picioarele rutierilor. Cu lungimi între 0,3 şi 3,7 kilometri, bucăţile de drum acoperite cu piatră cubică sunt cele care decid câştigătorul cursei. Deşi cele mai importante sunt situate la distanţă mare de final, fiecare sector poate pune probleme unui rutier care nu