Trenul regal, care a avut oaspeţi precum Carol al II-lea, Gerald Ford şi regele Mihai, poate fi vizitat, la linia 14 din Gara de Nord din Bucureşti, până duminică, iar la finalul incursiunii în lumea vehiculului vechi de aproape 100 de ani vizitatorii pot vedea şi muzeul CFR.
Trenul regal a fost construit în 1928, la cererea regelui Ferdinand I, însă monarhul a murit înainte de finalizarea acestuia. Din 1928, trenul regal a avut oaspeţi de seamă, precum regele Carol al II-lea, principesa mamă Elena şi regele Mihai. După abdicarea regelui Mihai, trenul regal a devenit prezidenţial şi i-a plimbat, printre alţii, pe Gheorghe Gheorghiu Dej, Nicolae Ceauşescu şi Gerald Ford. În 1978, trenul a fost retras din circulaţie, iar în 2004 a fost preluat de Societatea Feroviară de Turism SFT-CFR.
Ceea ce se întâmplă la Gara de Nord până duminică este primul eveniment de expunere a trenului regal pentru publicul larg. În restul timpului, trenul este garat la Mogoşoaia, unde se află şi actualul tren prezidenţial, şi poate fi închiriat de persoane fizice sau de firme.
Trenul regal a fost şi vedetă în câteva filme, printre care "Orient Express", de Sergiu Nicolaescu, şi "Tinereţe fără tinereţe" - lungmetrajul pe care celebrul Francis Ford Coppola l-a turnat la Bucureşti.
Trenul regal poate fi închiriat contra sumei de 11.500 de euro plus TVA pe zi, în cazul în care este tractat de o locomotivă modernă. Dacă trenul este tractat de o locomotivă cu aburi, preţul creşte la 16.000-16.500 de euro pe zi, a declarat Adrian Căpitanu, şef Serviciu marketing şi turism al Societăţii Feroviare de Turism. Pachetul include un drum dus-întors până la destinaţia dorită de client (de obicei Sinaia).
Trenul, care este în proporţie de 85% compus din piesele originale, a fost expus pentru public de luni, iar seria d