Iata o tema de actualitate,ce a suferit diverse speculatii si interpretari ,mult dezbatuta in scolile romanesti ,dar si in mass-media,o tema a carei elucidare doresc sa o gasim impreuna.Va invit,asadar la reflectie ,in spatiul contextual al Romaniei actuale.Ca si gand de inceput vom avea copilul rebel al societatii actuale romanesti. Acum ,cand diversele sondaje,si nu numai,insasi realitatea zilnica,ne indica faptul ca violenta in scoala a crescut,ca elevii (unii dintre ei)nu mai au bun simt si cei sapte ani de acasa,acum intervine aceasta problematica spinoasa ,care are in centrul reflectiei,atat personale,cat si de grup,printre altele si intrebarea din titlu.Sa fie problematica caracteriala?Sa fie democratie prost inteleasa?Un lucru este cert:este si una si cealalta si cand fac aceasta afirmatie ma refer la faptul ca aceasta caracteristica de rebelitate a elevilor de azi se dezvolta ,precum fatul in uterul mamei,pe terenul democratiei,foarte bine,evident prost inteleasa.Democratia prost inteleasa ,contextual vorbind,presupune printre altele :o libertate a cuvantului care la elevii de azi tinde sa ia o forma atat de personalizata,incat ei refuza sa accepte si alte puncte de vedere,caci,peste cuvantul lor nu se poate trece.Apoi ,mai presupune si adoptarea unui mod de comportament care lasa mult de dorit ,numai daca ne referim la statutul de elev,comportament care are la baza tocmai intelegerea gresita a principiilor democratice,in sensul ca daca elevul are de exemplu libertatea cuvantului sau libertatea de optiune in d