Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, spune că implementarea brandului de ţară va duce la creşterea vânzărilor de produse româneşti, special evidenţiate în magazine, obiectivul fiind de "recâştigare a pieţei naţionale" unde există multe produse din import, citează Mediafax. Ministrul Daniel Constantin a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, la Sibiu, că, în perioada următoare, va fi implementat conceptul de brand de ţară, care "poate să vorbească mai mult despre produsele româneşti, decât denumirea de produse tradiţionale", care a existat până acum. "Brandul de ţară va fi o chestiune complementară acestui atestat de produs tradiţional şi toate modificările vor veni să întărească produsul tradiţional şi marketingul acestuia pe piaţa internă şi internaţională. Lucrăm să identificăm sumele în buget ca să creăm acest brand de ţară. Trebuie să găsim cel mai potrivit concept", a spus Constantin, adăugând că, în cel mult o lună şi jumătate, vor exista produse româneşti cu noul brand de ţară în magazine.
Constantin a afirmat că "oamenii apreciază produsele româneşti" şi prin aplicarea unui brand de ţară vor creşte vânzările de astfel de produse. "Acele standuri din hipermarketuri vor fi branduite cu acest nou concept, mult mai vizibil. Am constatat că oamenii apreciază în momentul în care găsesc în hipermarketurile din România produse româneşti, mai ales atunci când ele sunt evidenţiate mai bine decât sunt în momentul de faţă. Obiectivul nostru este de a creşte procentul de produse româneşti care se găsesc pe piaţa românească. Vrem să ne recâştigăm piaţa naţională. Pe zona de legume fructe, în hipermarketuri avem în acest moment doar 40 - 45 la sută produse româneşti, restul fiind import. Credem că şi acest brand poate să ducă la vânzări mai mari de produse româneşti", a spus Constantin.
El a declarat că "brandul vorbeşte despre autenticitatea pro