La Serviciul Judetean de Ambulanta (SAJ) din Iasi s-au reparat masini de 500.000 de euro, in 2012. La un parc auto de 71 de furgonete rezulta 7.000 de euro anual cheltuiti pentru intretinerea fiecarei masini. Suma ii sperie pe inginerii mecanici cu experienta, care conduc service-uri mari din Iasi.
La Ambulanta din Iasi preturile de service intrec orice inchipuire. O posibila motivatie ar fi doar daca mesterii de acolo repara si alte masini in afara de cele de serviciu
Mai mult, numarul mediu de kilometri parcursi intr-un an de fiecare auto-utilitara nu e deloc foarte mare: 42.000 km, in conditiile in care un iesean obisnuit face cu masina personala 20.000-25.000 km/an. Sunt flote intregi de distributie in Iasi unde media anuala a unui autovehicul este de 100.000 km. La acestea, intretinerea masinii asigurata de patron nu depaseste 500-1.000 de euro pe an. Un alt paradox este ca marea majoritate a ambulantelor sunt noi, fiind cumparate in ultimii patru ani. La 7.000 de euro costuri de intretinere pe fiecare mijoc de transport, in 2-3 ani poti schimba absolut totul la o masina, inclusiv scaune, tapiterie si butoane.
1 milion de lei in alte service-uri Service-ul de la SAJ e cel mai scump din Iasi. Reparatiile auto-utilitarelor sunt atat de costisitoare incat ai crede ca le pun cristale Swarovski la roti. Iar toate interventiile nu se refera la dotarile medicale ale masinilor, ci strict la motoare si caile de rulare, ca la oricare alt automobil. In 2012, costurile de intretinere a masinilor au fost uriase: 354.000 de lei salariile anuale a 12 angajatI, 925.000 de lei – reparatii facute in service-ul propriu al Ambulantei si 965.000 de lei reparatii facute la alte ateliere, selectate, conform directorului Florin Agapi, prin licitatie. Rezulta 510.000 de euro cheltuiti cu reparatiile, adica 7.183 euro pe fiecare masina. Problema este de