Cel care a are primul informaţia rămâne competivi, se spune. Iar firmele de curierat fac tot posibilul, fiecare în parte, să fie primele care oferă „informaţia” sau mai bine zis produsul. Pe o piaţă a curieratului extrem de aglomerată, siguranţa şi rapiditatea sunt cele care fac diferenţa. Firmele specializate caută şi investesc în nişe menite să atragă noi clienţi în fiecare an.
Poştalionul, tras de şase cai şi condus de un vizitiu, ducea, acum o sută de ani, pachetul la destinatar în minimum o săptămână, evident, în funcţie de distanţă. Astăzi, pentru firmele de curierat, rapiditatea este atuul principal. Iar livrarea se face şi în aceeaşi zi sau în maximum două zile, dacă pachetul este trimis de peste celelalte continente. Spre exemplu, în cazul DHL, care a investit anul trecut în achiziţia unei aeronave de transport, majoritatea coletelor sunt trimise din China şi Germania şi ajung la destinatar în maximum două zile. Cel mai modern centrul de primire a coletelor a fost deschis chiar pe aeroportul Henri Coandă, iar vămuirea pachetelor se face, în 90% din cazuri, chiar în timpul zborului.
Volumul expedierilor a crescut în ultima perioadă, astfel că media lunară a numărului de colete trimise dinspre România către alte ţări a crescut cu până la 80%. Principalii factori care au dus la evoluţia spectaculoasă a livrărilor către şi dinspre România este explozia comerţului online şi intensificarea schimburilor comerciale cu ţările europene.
Din afara ţării sunt comandate în principal haine, cosmetice, în timp ce din România pleacă piese de schimb şi corespondenţă comercială, principalele destinaţii fiind Germania, Spania, Italia, Anglia şi Franţa.
Creşte volumul expedierilor, scade profitul
Piaţa de curierat rapid din România s-a bucurat în ultimii ani de o creştere a volumului de expedieri, însă nu s-a putut profita de această e