Vezi
Sistemul de invatamant are nevoie de o reforma, insa aceasta trebuie sa fie facuta gradual, fara sa afecteze calitatea procesului educativ, sustine ministrul Educatiei, Remus Pricopie. Prezent recent in Baia Mare, demnitarul a admis ca invatamantul romanesc are probleme atat din perspectiva programei scolare, cat si in ceea ce priveste investitiile derulate. El a precizat, insa, ca a stabilit un plan de actiune prin care sa imbunatateasca sistemul educational.
In scurta sa vizita prin Maramures, ministrul Educatiei a fost interesat de investitiile derulate in unitatile de invatamant locale, in ultimii ani. Intr-un interviu acordat presei, Remus Pricopie a admis ca in unele zone ale tarii s-au facut cheltuieli inutile, in timp ce in alte judete unitatile de invatamant au fost uitate, chiar daca numarul elevilor a crescut.
„Stiti ca am avut in perioada 2006-2009 investitii semnificative, au fost incepute foarte multe lucrari, dupa care a venit criza. In acest moment, la nivelul Guvernului se face o evaluare foarte serioasa vizavi de soliditatea acestor investitii, din punct de vedere al necesitatii. In foarte scurt timp vom finaliza reteaua scolara la nivel national, iar politicile de investitii in domeniul educatiei sa corespunda cu demografia, pentru ca avem locuri in care am investit, dar nu mai avem copii si locuri in care avem copii, dar nu am investit”, a explicat situatia ministrul Educatiei, Remus Pricopie.
Ministrul a precizat ca aceasta strategie este necesara in relatia cu Uniunea Europeana, pentru a stabili ce sume vor fi alocate invatamantului romanesc. Totodata, se doreste o imbunatatire treptata a sistemului educational, prin decizii luate in acord cu toti cei implicati in sistem.
„Eu cred ca noua reforma in invatamant trebuie sa fie un proces normal, decent, de modernizare a educatiei, iar deci