Înscrierile pentru viitorii “boboci” în clasa pregătitoare şi clasa întâi sunt în toi, la fel şi evaluările pentru copiii ai căror părinţi vor să-şi dea odraslele mai devreme la şcoală. Mama unui băieţel din Capitală a povestit pentru Libertatea în ce condiţii s-a desfăşurat testarea copilului său, acuzând evaluatorii de exces de zel. Înscrierile pentru viitorii “boboci” în clasa pregătitoare şi clasa întâi sunt în toi, la fel şi evaluările pentru copiii ai căror părinţi vor să-şi dea odraslele mai devreme la şcoală. Mama unui băieţel din Capitală a povestit pentru Libertatea în ce condiţii s-a desfăşurat testarea copilului său, acuzând evaluatorii de exces de zel.
“Parcă voiam să-mi dau copilul la facultate, nu la şcoală!”, îşi începe povestea Mariana P. din Bucureşti. Andrei, fiul său, împlineşte 6 ani în noiembrie şi, potrivit metodologiei, pentru a putea fi înscris în clasa pregătitoare trebuie să treacă un test dat de specialiştii Inspectoratului Bucureşti, denumit “evaluare psihosomatică”.
Testat în sală cu 14 psihologi
“Am urmat toţi paşii impuşi de lege şi mi-am dus băiatul la Şcoala nr. 190 din sectorul 4, la ora stabilită. Când i-a venit rândul, a intrat într-o sală unde erau 20 de persoane, dintre care 14 psihologi! Într-o mulţime cu atâţia adulţi, copilul s-a blocat. Am ieşit cu el pe hol şi am revenit în câteva minute. Apoi totul a decurs normal: i se puneau întrebări, iar el răspundea. S-a descurcat cu brio până când unul dintre cei doi examinatori care îl interogau l-au rugat să spună antonimul cuvântului «tare» şi să îşi scrie numele. Mi-au chinuit copilul! Cum e posibil să i se ceară aşa ceva unui băieţel de 5 ani şi patru luni?”, ne-a spus intrigată bucureşteanca. Femeia este cu atât mai revoltată cu cât copilului i s-a mai cerut să facă adunări şi scăderi folosind creioane colorate şi să argumenteze cum îşi dă seama că într-un tablou