A doua generație a SUV-ului Kuga mizează pe formă și tehnologie fără a uita de stil, însă disputa cu rivalii din acest palier se anunță acerbă, mai ales la capitolul preț
Divizia europeană a americanilor de la Ford pare dispusă să arunce pe piață întregul arsenal pe care îl are la dispoziție. Speriați de căderea accentuată a vânzărilor de pe piețele bătrânului continent, cei de la Ford au lansat în ultimele luni model după model, de la B-Max și Focus la Fiesta și, acum, Kuga. Iar ofensiva este departe de a se încheia.
Sosit doar de câteva zile în România, noul Kuga are caracteristici care fac să pălească meritele variantei anterioare. Forma caroseriei arată acum forță - grație unei grile trapezoidale împărțite în trei secțiuni de mari dimensiuni și linilor laterale proemintente, - în timp ce spațiul interior a crescut simțitor, oferind un plus de confort extrem de necesar. Conform oficialilor Ford din România, lungimea vehiculului a crescut cu 81 mm, în timp ce lățimea și înălțimea au fost ușor reduse. Asta se traduce printr-un spațiu pentru picioare mai mare cu 39 mm și un portbagaj cu 46 de litri mai încăpător. Pe lângă aceste plusuri sesizabile, inginerii au reușit să îmbunătățească radical atât insonorizarea, cât și ținuta de drum. Fără doar și poate, noul Kuga stă mult mai bine pe șosea decât varianta anterioară, iar zgomotul care pătrunde în habitaclu este redus la minimum chiar și atunci când sub capotă se află un propulsor diesel.
Este interesant de observat și faptul că, în ciuda unei creșteri evidente a numărului de sisteme de comandă și control - care acum includ, pe lângă deja cunoscutul Sync, Active Park Assist, Blind Spot Information System, Active City Stop, Lane Keeping Aid, Lane Departure Warning, Auto High Beam, Driver Alert și Traffic Sign Recognition - prețul de bază a scăzut. Astfel, dacă pentru varianta anterioară dotată cu