Pentru că din banii proprii nu-şi permite decât salariile şi plata ratelor la cele trei împrumuturi moştenite, administraţia din Caracal mai are două posibilităţi: fondurile europene şi banii de la guvern.
Lista priorităţilor pentru administraţia caracaleană este lungă, din visteria proprie, în schimb, „nu ne permitem să facem nici măcar un kilometru de asfalt, pentru că am preluat datorii de 550 de miliarde lei vechi, din care am plătit 350 de miliarde, şi contracte de împrumuturi până în 2033”, spune primarul Eduard Ciocăzanu.
Speranţa pentru a atinge mare parte din obiective este accesarea fondurilor europene, deşi momentul nu este cel mai potrivit.
„E o întreagă nebuloasă pe deschiderea axelor, însă noi ne pregătim, am aici o echipă foarte bună, nu doar cei de la Proiecte europene, ci toată primăria lucrează pentru acest obiectiv, pentru că prioritatea noastră este să atragem fonduri europene”, a menţionat primarul.
Şi la Bucureşti se fac alte demersuri, banii pe care îi alocă ministerele fiind o altă posibilitate de a mai rezolva din probleme.
Cu bani puţini în buget şi grad maxim de îndatorare la primărie, primarul Ciocăzanu promite însă că la finalizarea lucrărilor programate pentru modernizarea pieţei, la Caracal va exista cel mai modern obiectiv de acest fel. În procedură de licitaţie mai este un acord-cadru, în valoare de aproximativ 50 de miliarde lei vechi, pentru reabilitarea şi modernizarea sistemului carosabil şi pietonal, în lucru este şi studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de execuţie pentru reabilitarea cartierului HCC, studiul de fezabilitate pentru extinderea şi modernizarea străzii Mărăcineanu - cu această lucrare urmărindu-se preluarea traficului greu de pe DN 64, până la vărsarea în străzile actuale de trafic greu ce traversează municipiul Caracal, extinderea reţelei de canalizare cu