Deficitul de personal din domeniul înaltei tehnologii, nu e doar o problemă locală. Şi vecinii noştri duc lipsă de forţă de muncă şi vin să întărească rândurile cererii din Cluj-Napoca.
Află care sunt motivele pentru care unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori de sisteme de navigaţie auto din lume caută forţă de muncă în oraşul nostru, dar şi care sunt aşteptările pe care le are de la angajaţii români, din interviul acodat pentru Monitorul de Cluj de Andrea Magyari, directorul de HR al NNG LLC, companie printre clienţii căreia se numără Dacia, Hyundai, Iveco, Kia, Mitsubishi, Scania, Subaru, Toyota şi Ford.
Reporter: Ştiu că aţi fost acum două săptămâni la Cluj, pentru a prezenta studenţiilor Universităţii Babeş-Bolyai oportunităţile de angajare în cadrul companiei NNG, cu ocazia „Zilelor Inovaţiei“. Câte persoane doriţi să recrutaţi de la Cluj?
Andrea Magyari: În momentul de faţă compania noastră are 430 de angajaţi şi plănuim să angajăm încă 60 de specialişti IT până la sfârşitul anului. Ofertele sunt publicate pe site-ul nostru, dar aş aminti printre poziţiile vacante cele de software tester şi de programatori. Trebuie subliniat că aşteptăm aplicaţii şi de la femei. Am constat că domeniul IT este în general reprezentat de bărbaţi aşa că am decis să încurajăm depunerea de aplicaţii şi angajarea femeilor pentru a crea un mediu de muncă echilibrat.
A.M.: Ne confruntăm cu o concurenţă foarte mare şi în Ungaria în ceea ce priveşte identificarea şi recrutarea celor mai buni ingineri şi dezvoltatori din domeniu. Întotdeauna am susţinut ideea angajării de experţi din afara ţării, iar din experienţa noastră Clujul este, prin intermediul universităţilor sale un centru de talente pe care am dori să le includem în echipa noastră. De altfel, consolidăm permanent relaţia nostră cu universităţile, lansând programe de training. NNG