Sanitas le reproşează hotelierilor din staţiunea Covasna că nu se implică în atragerea turiştilor
Președintele Sanitas Covasna, Vasile Neagovici, califică actuala situație a hotelurilor din stațiunea Covasna ca fiind una dezastruoasă, cu atât mai mult cu cât, în 23 de ani, conducerile acestora nu au învățat încă să atragă turiștii. În consecință, Neagovici crede că pentru a veni în sprijinul salariaților din turismul covăsnean, Primăria orașului ar trebui să-i provoace la o întâlnire pe administratorii și proprietarii acestor hoteluri, astfel încât stațiunea să înceapă să se miște în mod real și salariații hotelurilor să înceapă să aibă locuri de muncă decente, fără luni întregi de concedii sau șomaj parțial.
Vasile Neagovici a declarat că, în afară de Hotelul Clermont, care face un turism real și mai ridică nivelul Covasnei, nimeni din stațiune nu s-a preocupat în mod real să se adapteze vremurilor moderne și să creeze oferte care să atragă turiștii pe tot parcursul anului. Mai rău, susține Neagovici, toate hotelurile se bazează pe biletele de tratament pentru pensionari și par a nu fi înțeles că aici pot fi atrași și altfel de turiști, care prin strategii corespunzătoare pot da un grad de ocupare inclusiv pe timpul iernii.
„Mulți salariați dintre cei care sunt pe statele de plată ale hotelurilor din Covasna lucrează 7-9 luni pe an, după care intră în concedii fără plată sau în plată cu 75%. Totul e mort iarna, iar salariații sunt vai de capul lor. Hotelierii nu au înțeles în 23 de ani că turiștii mai trebuie și atrași, nu au oferte, nu fac investiții atrăgătoare, nu au nici măcar pliante pe care să le ducă la Centrul de Informare din oraș… Nu se promovează nimic, nu se scot pachete de oferte, timp de 23 de ani s-au bazat pe turiștii care vin prin Casa de Pensii și nu au investit nimic atractiv. Sunt hoteluri care n-au fost în stare să pună